an online Instagram web viewer

#historyeducation medias

Photos

Perjanjian Zaragoza ditandatangani pada 22 April 1529. Perjanjian ini merupakan kelanjutan dari perjanjian Tordesillas yang membagi wilayah kekuasaan Spanyol dan Portugis.

#lds 
#lingkardiskusisejarah 
#historyeducation
Perjanjian Zaragoza ditandatangani pada 22 April 1529. Perjanjian ini merupakan kelanjutan dari perjanjian Tordesillas yang membagi wilayah kekuasaan Spanyol dan Portugis. #lds  #lingkardiskusisejarah  #historyeducation 
Raden Ajeng Kartini Djojo Adhiningrat merupakan nama lengkap RA Kartini. Lahir pada tanggal 21 April 1879 di Mayong, Jepara, Jawa Tengah. Kartini adalah keturunan ningrat. Ayahnya bernama Raden mas Adipati Ario Sosroningrat yang merupakan seorang bupati Jepara.
Kartini dikenal sebagai Pelopor Kebangkitan Perempuan Pribumi yang dikenal gigih dalam memperjuangkan Emansipasi Wanita. 
#lds 
#lingkardiskusisejarah 
#historyeducation
Raden Ajeng Kartini Djojo Adhiningrat merupakan nama lengkap RA Kartini. Lahir pada tanggal 21 April 1879 di Mayong, Jepara, Jawa Tengah. Kartini adalah keturunan ningrat. Ayahnya bernama Raden mas Adipati Ario Sosroningrat yang merupakan seorang bupati Jepara. Kartini dikenal sebagai Pelopor Kebangkitan Perempuan Pribumi yang dikenal gigih dalam memperjuangkan Emansipasi Wanita. #lds  #lingkardiskusisejarah  #historyeducation 
One of my students 3D Printed a bust of Apollo for their history project! I love when they get invested! 😻
One of my students 3D Printed a bust of Apollo for their history project! I love when they get invested! 😻
Usai microteaching  semoga tersemogakan 🙏
#historyeducation
19 April 1930 sebagai upaya perlawanan terhadap penjajah melalui olahraga maka didirikan Persatuan Sepak Raga Seluruh Indonesia yang saat ini dikenal sebagai Persatuan Sepak Bola Seluruh Indonesia (PSSI).
Ketua Umum Pertama adalah Ir. Soeratin Sosrosoegondo.
#lds 
#lingkardiskusisejarah 
#historyeducation
19 April 1930 sebagai upaya perlawanan terhadap penjajah melalui olahraga maka didirikan Persatuan Sepak Raga Seluruh Indonesia yang saat ini dikenal sebagai Persatuan Sepak Bola Seluruh Indonesia (PSSI). Ketua Umum Pertama adalah Ir. Soeratin Sosrosoegondo. #lds  #lingkardiskusisejarah  #historyeducation 
Great to see/chat with @cadepted Deputy Superintendent Dr.Tom Adams at the #hssframework at the  #sanjoaquinCOE.
.
.
.
#education #historyeducation #historyed #supportingteachers
Tidak perlu mencari "hakikat"
Yang perlu dicari adalah "kenyataan"
~August Comte~
. . . . . .  #HistoryEducation
Tidak perlu mencari "hakikat" Yang perlu dicari adalah "kenyataan" ~August Comte~ . . . . . . #HistoryEducation 
15 April 1912
Kapal Titanic Tenggelam di Samudra Atlantik Utara.
#lingkardiskusisejarah 
#historyeducation
Trading triggers powerful emotions that are difficult to express. Here is my attempt at doing it through art. 
It was a trade in 2014. I shorted Lean Hogs futures. I had been waiting for a reversal of the price following a steep rally triggered by the infamous PED virus that decimated the suine population in the US and Canada in 2013 and 2014. Once the virus was contained, I imagined the price would return to previous levels. It took a while, but it finally did. It was my first trade at "life-changing" scale, meaning that its potential loss was the equivalent of six months of salary.  The reward, over the course of the next six months was about 20 times that!  It was incredible, exhilarating and nerve wracking. For part of that period I was on a business trip in Africa and I would watch the trade in the middle of the night from Kigali.  I will never forget it. 
#futures #commodities #trading #Fundamentals #economics #economicseducation #historyeducation #supplyANDdemand  #HandsOfTheTrade #commoditiesAREeverywhere #TheWorldRunOnCommodities #TradingHistory #CommodityMedia #FFA
#liveCattle #feedercattle #leanhogs #pigs #bacon #candlesticks #movingaverage #meanreversal #ArtOfTheTrade #swingtrading #art #learningArt #patience
Trading triggers powerful emotions that are difficult to express. Here is my attempt at doing it through art. It was a trade in 2014. I shorted Lean Hogs futures. I had been waiting for a reversal of the price following a steep rally triggered by the infamous PED virus that decimated the suine population in the US and Canada in 2013 and 2014. Once the virus was contained, I imagined the price would return to previous levels. It took a while, but it finally did. It was my first trade at "life-changing" scale, meaning that its potential loss was the equivalent of six months of salary. The reward, over the course of the next six months was about 20 times that! It was incredible, exhilarating and nerve wracking. For part of that period I was on a business trip in Africa and I would watch the trade in the middle of the night from Kigali. I will never forget it. #futures  #commodities  #trading  #Fundamentals  #economics  #economicseducation  #historyeducation  #supplyANDdemand  #HandsOfTheTrade  #commoditiesAREeverywhere  #TheWorldRunOnCommodities  #TradingHistory  #CommodityMedia  #FFA  #liveCattle  #feedercattle  #leanhogs  #pigs  #bacon  #candlesticks  #movingaverage  #meanreversal  #ArtOfTheTrade  #swingtrading  #art  #learningArt  #patience 
"Normal children" my daughter's age ask for barbies, or i-pads for Christmas. Mine asked for an old-timey costume and Oma obliged. Now the museum has become even more captivating. We seriously will spend hours jaunting around the historical (and snow free) main street doing our imaginary business.
#homeschool #homeschooling #homeed #charlotemasonliving #historyeducation #lifeschool #homeschoolfamily #wildandfreechildren
Terima kasih bapak atas segala masukan dan pelayanan yang kau berikan untuk penelitian saya di tahun ini. Kiranya Tuhan akan membalas seluruh amal kebaikan yang anda berikan bagi masyarakat terutama bagi saya selaku peneliti untuk tahap Pra Penelitian dan Pra Skripsi saya nantinya. 
#TahapPraPenelitianawal
#semestertua 
#skripsiku 
#historyeducation 
#museummputantular 
#stkippgrisidoarjo
Sahabatku satu ini sudah seperti kakak saudariku sendiri. Kau selalu setia dan tulus menemani diriku baik sedari awal kita jumpa dsn sampai di akhir detik-detik aku menginjak di Semester Tua. Makasih My Best Friend's @jea_nita atas segala ketulusanmu untuk diriku ini. Semoga kita bisa menerbangkan Toga Sarjana kita bersama di atas udara dan tetap menjadikan cita-cita kita yang mulia yg baik serta bisa berguna bagi masyarakat dan bagi pendidikan. 
#semestertua
#iwanttobeateacher 
#historyeducation 
#stkippgrisidoarjo
Sahabatku satu ini sudah seperti kakak saudariku sendiri. Kau selalu setia dan tulus menemani diriku baik sedari awal kita jumpa dsn sampai di akhir detik-detik aku menginjak di Semester Tua. Makasih My Best Friend's @jea_nita atas segala ketulusanmu untuk diriku ini. Semoga kita bisa menerbangkan Toga Sarjana kita bersama di atas udara dan tetap menjadikan cita-cita kita yang mulia yg baik serta bisa berguna bagi masyarakat dan bagi pendidikan. #semestertua  #iwanttobeateacher  #historyeducation  #stkippgrisidoarjo 
A melting pot of culture and rich history in what the Spanish colonists called Ciudad de Puerto Rico.  When visiting San Juan how do you spend your time?
A melting pot of culture and rich history in what the Spanish colonists called Ciudad de Puerto Rico. When visiting San Juan how do you spend your time?
awalnya sih gak suka sejarah, tapi entah kenapa hingga akhir semester ini masih saja tidak suka sama sejarah 🤣🤣
.
.
.
. aneh kan? 😁😁
.
.
.
.
📍location Candi Brahu Kompleks Situs Trowulan, Mojokerto

#candibrahu #situstrowulan #mojokerto #mojokertostory  #historyeducation #universitasjember #fkip #mahasiswiunej #lfl #lflback #fff
Commodities are everywhere. Even as inspiration or background to an #art piece.  #corn #cotton #sunflower #wheat #tractor. 
All visible at @artonthegreen
Artists:
 Martin Peerson
John Lightfoot @lightfootjohn
Tim Jacob @timjacob2554
Jason Sacran  @jasonsacran

#futures #commodities #trading #Fundamentals #economics #economicseducation #historyeducation #supplyANDdemand  #HandsOfTheTrade #commoditiesAREeverywhere #TheWorldRunOnCommodities #TradingHistory #CommodityMedia #FFA
Commodities are everywhere. Even as inspiration or background to an #art  piece. #corn  #cotton  #sunflower  #wheat  #tractor . All visible at @artonthegreen Artists: Martin Peerson John Lightfoot @lightfootjohn Tim Jacob @timjacob2554 Jason Sacran @jasonsacran #futures  #commodities  #trading  #Fundamentals  #economics  #economicseducation  #historyeducation  #supplyANDdemand  #HandsOfTheTrade  #commoditiesAREeverywhere  #TheWorldRunOnCommodities  #TradingHistory  #CommodityMedia  #FFA 
Sedang berlangsung!!! Pemutaran Film Karaeng Pattingalloang "Intelektual Abad Ke-17 dari Makassar"
Pemantik: Dr. A. Suriadi Mappangara, M.Hum
Loc: Pelataran Phinisi
#lingkardiskusisejarah
#lds
#historyeducation
Sedang berlangsung!!! Pemutaran Film Karaeng Pattingalloang "Intelektual Abad Ke-17 dari Makassar" Pemantik: Dr. A. Suriadi Mappangara, M.Hum Loc: Pelataran Phinisi #lingkardiskusisejarah  #lds  #historyeducation 
The Government of Canada History Awards released their list of winners, with an outstanding 23 BSS students winning prizes. The winners were selected by an independent jury made up of history educators. Congratulations to our winners, who have distinguished themselves nationally! 👏 #historyeducation
The Government of Canada History Awards released their list of winners, with an outstanding 23 BSS students winning prizes. The winners were selected by an independent jury made up of history educators. Congratulations to our winners, who have distinguished themselves nationally! 👏 #historyeducation 
That's according @bhgeco weekly report. 136 more rigs than last year. 10 more rigs than last week. 
Photo credit by Skeeze via @pixabay
Via @pexelsphotos

#futures #commodities #trading #Fundamentals #economics #economicseducation #historyeducation #supplyANDdemand  #HandsOfTheTrade #commoditiesAREeverywhere #TheWorldRunOnCommodities #TradingHistory #CommodityMedia
#oil #Rbob #NatGas #renewableenergy #renewables #energy
Tuhan Mudahkanlah urusan kami tuntun langkah kami untuk mencapai cita cita kami 🙏
Karna kami yakin dan percaya Engkau akan selalu menyertai setiap langkah kami semua 💕
#HistoryEducation #FKIP #UKSW #ukswstudent
Tuhan Mudahkanlah urusan kami tuntun langkah kami untuk mencapai cita cita kami 🙏 Karna kami yakin dan percaya Engkau akan selalu menyertai setiap langkah kami semua 💕 #HistoryEducation  #FKIP  #UKSW  #ukswstudent 
Opening day at the Stony Brook Grist Mill is April 21st! Experience milling first hand! Husk corn, bag ground grain, and feed cracked corn to the ducks at Mill Pond! 🌽 🦆 💦 #gristmill #stonybrookgristmill #circa1751 #wardmelvilleheritageorganization #stonybrookvillage #historicstonybrook #villageviews #harborside #historyeducation #wmho #historicvillage #longislandhistory #harborroad #millpond
Starting one of my favourite projects of the year - using the amazing Azrieli Memoir series to help students connect to the stories of individual survivors. There are always so many incredible connections and learnings shared by students (no pressure!!!). #holocausteducation #holocaust #history #historyeducation #historyteacher
We shipped about the same value to #Mexico, albeit a lot more tonnage to our neighbors. Combined, Japan and Mexico import ~1.2 million tons of pork from the US. That's ~10% of the US total production and about 30% of what we export around the world.  To answer @teamsilverlake trivia question... If #Japan or #Mexico stopped trading #pork with us, we would initially see a lot of angry farmers in Iowa, then we would see an oversupply of meat in the US which would bring prices down, making #bacon and #porkchops somewhat cheaper.  That's until enough producers go out of business and supplies dwindle again or we find new ways to consume the extra pork... Chance of this happening: near 0%. #nafta is being discussed; the #tpp is dead, but humans will always #trade with or without #tariffs or #freetradeagreements

Question for you, creative people @teamsilverlake: in what ways would you increase pork consumption to make up for the 10% loss in exports? .
.
.#futures #commodities #trading #Fundamentals #economics #economicseducation #historyeducation #HandsOfTheTrade #TradeSays  #corn #wheat #cattle #hogs #leanhogs #supplyANDdemand  #AgChat

Photo credit @cipher via @unsplash  https://www.instagram.com/cipher/
We shipped about the same value to #Mexico , albeit a lot more tonnage to our neighbors. Combined, Japan and Mexico import ~1.2 million tons of pork from the US. That's ~10% of the US total production and about 30% of what we export around the world. To answer @teamsilverlake trivia question... If #Japan  or #Mexico  stopped trading #pork  with us, we would initially see a lot of angry farmers in Iowa, then we would see an oversupply of meat in the US which would bring prices down, making #bacon  and #porkchops  somewhat cheaper. That's until enough producers go out of business and supplies dwindle again or we find new ways to consume the extra pork... Chance of this happening: near 0%. #nafta  is being discussed; the #tpp  is dead, but humans will always #trade  with or without #tariffs  or #freetradeagreements  Question for you, creative people @teamsilverlake: in what ways would you increase pork consumption to make up for the 10% loss in exports? . . .#futures  #commodities  #trading  #Fundamentals  #economics  #economicseducation  #historyeducation  #HandsOfTheTrade  #TradeSays  #corn  #wheat  #cattle  #hogs  #leanhogs  #supplyANDdemand  #AgChat  Photo credit @cipher via @unsplash https://www.instagram.com/cipher/
Students at Don Mills CI boarding the mobile tour bus and examining primary resources to better understand the #holodomor with the @holodomor.nat #genocide #genocideeducation #history #historyeducation #historyteacher
Grade 11 American History students researched and wrote biographies on characters from the Gilded Age. They had the opportunity to bring their characters to life during last week’s Gilded Age Banquet - what a sharp dressed group! #gildedage #historyeducation
Grade 11 American History students researched and wrote biographies on characters from the Gilded Age. They had the opportunity to bring their characters to life during last week’s Gilded Age Banquet - what a sharp dressed group! #gildedage  #historyeducation 
Very excited for our students to learn about the #holodomor today from @holodomor.nat ! #history #historyeducation #genocideeducation
First presentation went well👏🏻 #historyeducation
31 Maret 2018, Seminar Sejarah Reg B dengan tema "Jejak Historis Roman di Kota Medan, Karya Sastra dan Sejarah yg Terlupakan"-------------- Kerjasama paling best, dan mungkin kerjasama terakhir reg B. Karena semester depan udah pada PPL, penuh ketegangan dan perdebatan, salah paham dan sensian udah biasa 😂😂tapi Puji Tuhan di hari H semuanya berjalan dengan lancar. Dan alhasil, proyek kelas kami ini dimuat di Surat Kabar, dan banyak khalayak ramai membicarakannya termasuk juga sastrawan² penting SUMUT ini 👏👏.. Ntah kenapa kadang memang penghuni² reg B ini bikin kesal, betul² seperti makhluk Astral yg terdiri dari beraneka sifat, tapi setelah dijalani selama lebih kurang 6 semester ,agakk sedih juga rasanya kalo pisah.. Mengingat moment kebersamaan kita nggak akan lama lagi. Tapi admin cuma mau pesan satu hal aja, tiap kali teman² pada rindu dengan manusia² aneh ini, bisa cek dan liat di IG kita ini, dijamin baca caption profile pesonil²nya bikin ngakak dan terhibur.. Oke deh, salam Admin ❤✌ Jas Merah ~ 
#historymaker#historyeducation#unimed#jasmerah#regb0'15
31 Maret 2018, Seminar Sejarah Reg B dengan tema "Jejak Historis Roman di Kota Medan, Karya Sastra dan Sejarah yg Terlupakan"-------------- Kerjasama paling best, dan mungkin kerjasama terakhir reg B. Karena semester depan udah pada PPL, penuh ketegangan dan perdebatan, salah paham dan sensian udah biasa 😂😂tapi Puji Tuhan di hari H semuanya berjalan dengan lancar. Dan alhasil, proyek kelas kami ini dimuat di Surat Kabar, dan banyak khalayak ramai membicarakannya termasuk juga sastrawan² penting SUMUT ini 👏👏.. Ntah kenapa kadang memang penghuni² reg B ini bikin kesal, betul² seperti makhluk Astral yg terdiri dari beraneka sifat, tapi setelah dijalani selama lebih kurang 6 semester ,agakk sedih juga rasanya kalo pisah.. Mengingat moment kebersamaan kita nggak akan lama lagi. Tapi admin cuma mau pesan satu hal aja, tiap kali teman² pada rindu dengan manusia² aneh ini, bisa cek dan liat di IG kita ini, dijamin baca caption profile pesonil²nya bikin ngakak dan terhibur.. Oke deh, salam Admin ❤✌ Jas Merah ~ #historymaker #historyeducation #unimed #jasmerah #regb0 '15
This building used to be the gateway and busiest inspection station in the United States for over 12 million immigrants from 1892-1954. #historyeducation #eastervacation #fundaysunday #motheranddaughterbonding
Destinasi baru di Kota Solo yang wajib dikunjungi khususnya *orang sejarah* seperti saya ini 😀😜
@detjolomadoe tempatnya luas, bersih, adem (karena full AC), dan so pasti murah meriah Krn masuknya gratis 😜 (tapi parkirnya ttep byar Lo ya)😜
#detjolomadoe
#bekaspgcolomadu
#wisatasolo 
#historyeducation
Destinasi baru di Kota Solo yang wajib dikunjungi khususnya *orang sejarah* seperti saya ini 😀😜 @detjolomadoe tempatnya luas, bersih, adem (karena full AC), dan so pasti murah meriah Krn masuknya gratis 😜 (tapi parkirnya ttep byar Lo ya)😜 #detjolomadoe  #bekaspgcolomadu  #wisatasolo  #historyeducation 
Hai sahabat-sahabat seperjuanganku? Perjuangan kita belumlah usai, masih ada titik akhir yang harus kita lalui. Namun, sebelum kita mengakhiri perjuangan misi ini, aku ingin menuliskan kembali cerita tentang kita sebagai pengingat antara diriku dan kalian yang pernah bersama bergelut dengan tugas dalam hari-hari panjang yang kita lalui bersama. Sebagai pengingat kembali jika kita pernah berasal dari tak saling mengenal, kemudian saling kenal hingga akhirnya kita benar-benar saling tahu apa arti kebersamaan❤
.
.
.
#HistoryEducation#2014#penjuangskripsi#SemangatBimbingan#SemesterTua#Fkip#untad
Hai sahabat-sahabat seperjuanganku? Perjuangan kita belumlah usai, masih ada titik akhir yang harus kita lalui. Namun, sebelum kita mengakhiri perjuangan misi ini, aku ingin menuliskan kembali cerita tentang kita sebagai pengingat antara diriku dan kalian yang pernah bersama bergelut dengan tugas dalam hari-hari panjang yang kita lalui bersama. Sebagai pengingat kembali jika kita pernah berasal dari tak saling mengenal, kemudian saling kenal hingga akhirnya kita benar-benar saling tahu apa arti kebersamaan❤ . . . #HistoryEducation #2014 #penjuangskripsi #SemangatBimbingan #SemesterTua #Fkip #untad 
#Repost @khansabibah with @get_repost
・・・
Nonton di bioskop-nya ANRI 😂
.
.
.
📍loc: ANRI, Jakarta
📷 by: @allnside 
#anri #kkl #sejum #sejarahum #mhsum #mahasiswaum #historyeducation
I can’t wait to read this book. 📚 🇨🇦 @karmachamqueen @tmlittlewood @kingserasera @kate.charette #gradschool #UNB #Education #historyeducation #GreatWar #FWW #Canada
All the feels this morning when we opened an envelope of thank-you cards from some awesome Trinity School second-graders. ❤️❤️❤️ This is why we do what we do!
•
•
•
#dukehomestead #nchistoricsites #nchistory #durhamhistory #historyeducation #fieldtrip #publichistory
8.4.17
This is Hiroshima. Looking at it, you couldn’t tell what devastation it faced on August 6, 1945.
In Japan, they say the American government dropped the bomb mostly to reduce Soviet influence after the war rather than to end the war. In the USSR, they taught my parents that America did it as an experiment, which is arguably supported by the fact that the US sent in researchers but little medical aid after the bombings. Meanwhile in the US, I was often taught that it was the “lesser of greater evils” because perpetuating the war would have “cost more lives.” Until high school, I didn’t learn about all the evidence showing that Japan was on the brink of surrender and all the advice the US government got from scientists against using the bomb, at least not without a warning. If you subscribe to the view that the bomb was a difficult but necessary choice, or think the Japanese deserved what happened, consider whether a utilitarian approach is better than one that respects children and civilians. Think about whether you’d still approve of such measures if your city was the one being bombed and ravaged with cancer and loss for decades afterward. Think about whether you’re proud of a decision that only worsened nuclear proliferation and makes the US hypocritical when it tells other countries to stop making weapons of mass destruction. If there is any moral to be drawn from Hiroshima, it is that there are no winners in war and that history has no clear heroes or villains.
.
.
.
.
.
.
.
#hiroshima #hiroshimabombing #hiroshimapeacememorial #hiroshimajapan #hiroshimacity #atomicbomb #nuclear #nuclearwar #worldwar2 #worldwarii #worldwartwo #nuclearbomb #nuclearweapons #atomic #pointsofview #historyeducation #nomorewar #weaponsofmassdestruction #warandpeace #war #peace #neveragain #wakeup #armsrace #japan #japanese #japanesehistory #americanhistory #ussrhistory #worldwar2history
8.4.17 This is Hiroshima. Looking at it, you couldn’t tell what devastation it faced on August 6, 1945. In Japan, they say the American government dropped the bomb mostly to reduce Soviet influence after the war rather than to end the war. In the USSR, they taught my parents that America did it as an experiment, which is arguably supported by the fact that the US sent in researchers but little medical aid after the bombings. Meanwhile in the US, I was often taught that it was the “lesser of greater evils” because perpetuating the war would have “cost more lives.” Until high school, I didn’t learn about all the evidence showing that Japan was on the brink of surrender and all the advice the US government got from scientists against using the bomb, at least not without a warning. If you subscribe to the view that the bomb was a difficult but necessary choice, or think the Japanese deserved what happened, consider whether a utilitarian approach is better than one that respects children and civilians. Think about whether you’d still approve of such measures if your city was the one being bombed and ravaged with cancer and loss for decades afterward. Think about whether you’re proud of a decision that only worsened nuclear proliferation and makes the US hypocritical when it tells other countries to stop making weapons of mass destruction. If there is any moral to be drawn from Hiroshima, it is that there are no winners in war and that history has no clear heroes or villains. . . . . . . . #hiroshima  #hiroshimabombing  #hiroshimapeacememorial  #hiroshimajapan  #hiroshimacity  #atomicbomb  #nuclear  #nuclearwar  #worldwar2  #worldwarii  #worldwartwo  #nuclearbomb  #nuclearweapons  #atomic  #pointsofview  #historyeducation  #nomorewar  #weaponsofmassdestruction  #warandpeace  #war  #peace  #neveragain  #wakeup  #armsrace  #japan  #japanese  #japanesehistory  #americanhistory  #ussrhistory  #worldwar2history 
Thank you to everyone who has been there as First Hand Museum has grown from just a small idea almost a year ago. This company was founded to change the way educators teach and the way students learn by bringing primary artifacts directly to the classroom. Like, share, and comment to spread the word and help us revolutionize the way we teach students and redefine learning within the classroom. #firsthandmuseum #fhm #education #teachers #teacher #educational #history #historyeducation
Thank you to everyone who has been there as First Hand Museum has grown from just a small idea almost a year ago. This company was founded to change the way educators teach and the way students learn by bringing primary artifacts directly to the classroom. Like, share, and comment to spread the word and help us revolutionize the way we teach students and redefine learning within the classroom. #firsthandmuseum  #fhm  #education  #teachers  #teacher  #educational  #history  #historyeducation 
. Kebersamaan Itu Indah ! 🎈🎈 #HISTORYEDUCATION'16
SEMANGAT!!!!
SAYANG-SAYANGKU😁
Tetep kek gini ya😉

#fkipsejarah
#fkip #historyeducation
#oase7_2018  #sukses 
#oase8 #comingsoon 
#pdnim #squad #
📷@r_dandy06 📸@titaazi
New blog post about history! Check the bio for link. #homeeducation #homeedhistory #kidshistory #historyeducation
My advice for anyone who teaches history? It’s all in the details. Overviews aren’t going to cut it. Not for your students, and not for yourself. Continue to educate yourself and read excellent monographs, such as anything by Laurel Thatcher Ulrich. Use primary source documents. Use images. You cannot “do history” without reading. All historians do is read and write. If there isn’t a ton of reading happening in your history classes, you’re not teaching your students how to do history. I LOVE talking about history education so feel free to ask any questions and engage in dialogue about anything history related. 🤓 #historyteacher #historynerd #historyeducation #laurelthatcherulrich #wellbehavedwomenseldommakehistory #itsallinthedetails #iteachhistory
My advice for anyone who teaches history? It’s all in the details. Overviews aren’t going to cut it. Not for your students, and not for yourself. Continue to educate yourself and read excellent monographs, such as anything by Laurel Thatcher Ulrich. Use primary source documents. Use images. You cannot “do history” without reading. All historians do is read and write. If there isn’t a ton of reading happening in your history classes, you’re not teaching your students how to do history. I LOVE talking about history education so feel free to ask any questions and engage in dialogue about anything history related. 🤓 #historyteacher  #historynerd  #historyeducation  #laurelthatcherulrich  #wellbehavedwomenseldommakehistory  #itsallinthedetails  #iteachhistory 
True friends are not those who have common, but those who have an understanding of every difference 
#friendshipgoals #bolonjegeges #behappy #calonGuru #FKIP #HistoryEducation #ukswstudent
On the @history.of.this.day, March 17th, 2018. Xi Jingping was elected as the leader of China, with absolutely no opposition. Most important thing you ask? They are allowing him unlimited terms. China has been communist ever since the communist civil war rifle in the 1920-50 range, it all popped of on 1949 only 3 years after the war with the axis had ended. The communists took power with Mao Zedong as there Dictator, China has continued to stay communist for almost 7 decades. China is one of the largest country’s around, the population is the highest, sitting at about 1.4 billion people. The Country having a economic power house, with trade with mostly every old core country on the planet. The thing that makes this event so important is the possible re rise of dictatorship in China, before these times there were five year terms with 10 year limit or 2 term limit. China could either turn to greatness or turn to dirt just from this one decision. Not exactly history, but I am convinced it will be.
•
•
Thanks for reading today’s post, be sure to drop a like ❤️ if you were intrigued, or if you learned something new. Drop a comment down below, share your thoughts! 💭 •
•
Link: https://t.co/DwrKhQbofp
•
#history #chinesehistory #modernhistory #notreallyhistory #soontobehistory #historynerd #historian #asianhistory #easternhistory #historyfacts 
#historychannel #historyeducation
On the @history.of.this.day, March 17th, 2018. Xi Jingping was elected as the leader of China, with absolutely no opposition. Most important thing you ask? They are allowing him unlimited terms. China has been communist ever since the communist civil war rifle in the 1920-50 range, it all popped of on 1949 only 3 years after the war with the axis had ended. The communists took power with Mao Zedong as there Dictator, China has continued to stay communist for almost 7 decades. China is one of the largest country’s around, the population is the highest, sitting at about 1.4 billion people. The Country having a economic power house, with trade with mostly every old core country on the planet. The thing that makes this event so important is the possible re rise of dictatorship in China, before these times there were five year terms with 10 year limit or 2 term limit. China could either turn to greatness or turn to dirt just from this one decision. Not exactly history, but I am convinced it will be. • • Thanks for reading today’s post, be sure to drop a like ❤️ if you were intrigued, or if you learned something new. Drop a comment down below, share your thoughts! 💭 • • Link: https://t.co/DwrKhQbofp • #history  #chinesehistory  #modernhistory  #notreallyhistory  #soontobehistory  #historynerd  #historian  #asianhistory  #easternhistory  #historyfacts  #historychannel  #historyeducation 
Nyobak foto food

Gorengan dan Kopi Hitam

Jajanan elit global.
Komoditas utama perekonomian dunia (1602- saat ini).
Episode besar sejarah Australia (bakwan rebellion).
Inspirasi dari Isac Newton atas teori Gravitasinya (gorengan yg jatuh).
Mengawali masa Revolusi Industri Inggris dgn berdirinya Pabrik Gorengan yg membuat Karl Marx dlm bukunya Das Kapital, mengharamkan konsumsi gorengan berlebih, juga menyatakan bahwa gorengan adalah milik rakyat! Bukan hanya jajanan kaum elit.
Penemuan pertama makanan yg bisa dikonsumsi oleh astronot di luar angkasa.
Makanan pertama yg dikonsumsi oleh Colombus dan timnya di Dunia Baru (Amerika). #historyeducation #gorengan #nikond90 #foodphotography #ciptaanallah
Nyobak foto food Gorengan dan Kopi Hitam Jajanan elit global. Komoditas utama perekonomian dunia (1602- saat ini). Episode besar sejarah Australia (bakwan rebellion). Inspirasi dari Isac Newton atas teori Gravitasinya (gorengan yg jatuh). Mengawali masa Revolusi Industri Inggris dgn berdirinya Pabrik Gorengan yg membuat Karl Marx dlm bukunya Das Kapital, mengharamkan konsumsi gorengan berlebih, juga menyatakan bahwa gorengan adalah milik rakyat! Bukan hanya jajanan kaum elit. Penemuan pertama makanan yg bisa dikonsumsi oleh astronot di luar angkasa. Makanan pertama yg dikonsumsi oleh Colombus dan timnya di Dunia Baru (Amerika). #historyeducation  #gorengan  #nikond90  #foodphotography  #ciptaanallah 
On glue gun duty today and I want to glue all the things. #diorama  #iroquois #nativeamericanproject #campfire #fifthgrade #historyeducation
Relief yang terpahat di basement Candi Jabung merupakan satu dari empat candi yang memiliki relief tentang kisah epos Sri Tanjung. Salah satu episode yang paling terkenal yaitu "Lingsir Bagaskara ri Sajabung", pahatan kisah serupa hanya bisa ditemui di Candi Panataran Blitar, Candi Surowono Kediri dan gapura paduraksa Bajangratu Mojokerto.. Secara naratif cerita Sri Tanjung mempunyai kemiripan dengan legenda asal usul daerah Banyuwangi, bahkan diyakini kisah Sri Tanjung berelasi dengan Tirtha Gandha yang terletak di areal belakang Pendopo Kabupaten (eks Pendopo Katemenggungan) Banyuwangi.
.
.
.
#sejarahklasik #wilwatiktamajapahit #historyofjava #sejarahnusantara #sejarahindonesia #pesonaindonesia #pesonajatim #wisatajatim #eksploreprobolinggo #eksplorebanyuwangi #jasmerah #historyeducation #nuswantarajayati
Relief yang terpahat di basement Candi Jabung merupakan satu dari empat candi yang memiliki relief tentang kisah epos Sri Tanjung. Salah satu episode yang paling terkenal yaitu "Lingsir Bagaskara ri Sajabung", pahatan kisah serupa hanya bisa ditemui di Candi Panataran Blitar, Candi Surowono Kediri dan gapura paduraksa Bajangratu Mojokerto.. Secara naratif cerita Sri Tanjung mempunyai kemiripan dengan legenda asal usul daerah Banyuwangi, bahkan diyakini kisah Sri Tanjung berelasi dengan Tirtha Gandha yang terletak di areal belakang Pendopo Kabupaten (eks Pendopo Katemenggungan) Banyuwangi. . . . #sejarahklasik  #wilwatiktamajapahit  #historyofjava  #sejarahnusantara  #sejarahindonesia  #pesonaindonesia  #pesonajatim  #wisatajatim  #eksploreprobolinggo  #eksplorebanyuwangi  #jasmerah  #historyeducation  #nuswantarajayati 
Geser ke Kanan -----> Tranformasi Pendidikan Sejarah Offering A 2012.

Dari yang ga kenal fashion sampe jadi Fashionable.

Dari yang ga kenal make up sampe jadi MUA.

Dari yang hanya sekedar foto hingga jadi fotografer.

Dsb

We are always family Guys.... Semoga sukses dengan jalannya masing-masing. Definisi kesuksesan bukanlah jabatan, definisi bahagia bukan hanya sekedar materi, Jadi syukuri dan nikmati apa yang sudah kita miliki. 😍😍😍😍
@asvin_novita @bungapahlawanitaa @adityawicaksono12 @ahyanafatihezarobin @arozikin3 @sitinurmunasharoh
 @ekafat 
@sigitrahmanto
 @olga.g.putri 
@vii_evii23 
@meiyantikak @elsaputrianggraeni @pututnugrahawijaya
 @cacuw
 @ridwanadma 
@akbar_kholis 
@ricoanggipranata 
@dwisellynurianti 
@kartikatrilestari 
@indranata_d 
@rhanggadeg 
@zofranoims12 
@putrinurekasari 
@rian_setiaddin 
@hadisetyawan 
@wiggaa.rr 
@yenidfmua 
@ririk_ajeng 
@febrinawahyuningtyas 
@aprilia1008 
@noviaisniya 
@utari_diah 
@setiawan_sa 
@habibullahluqman (Yang belum ke tag maaf yes)

@mahasiswaum @sejarahum
#history #teacher  #historyeducation #friendships #guru  #guruhits
Geser ke Kanan -----> Tranformasi Pendidikan Sejarah Offering A 2012. Dari yang ga kenal fashion sampe jadi Fashionable. Dari yang ga kenal make up sampe jadi MUA. Dari yang hanya sekedar foto hingga jadi fotografer. Dsb We are always family Guys.... Semoga sukses dengan jalannya masing-masing. Definisi kesuksesan bukanlah jabatan, definisi bahagia bukan hanya sekedar materi, Jadi syukuri dan nikmati apa yang sudah kita miliki. 😍😍😍😍 @asvin_novita @bungapahlawanitaa @adityawicaksono12 @ahyanafatihezarobin @arozikin3 @sitinurmunasharoh @ekafat @sigitrahmanto @olga.g.putri @vii_evii23 @meiyantikak @elsaputrianggraeni @pututnugrahawijaya @cacuw @ridwanadma @akbar_kholis @ricoanggipranata @dwisellynurianti @kartikatrilestari @indranata_d @rhanggadeg @zofranoims12 @putrinurekasari @rian_setiaddin @hadisetyawan @wiggaa.rr @yenidfmua @ririk_ajeng @febrinawahyuningtyas @aprilia1008 @noviaisniya @utari_diah @setiawan_sa @habibullahluqman (Yang belum ke tag maaf yes) @mahasiswaum @sejarahum #history  #teacher  #historyeducation  #friendships  #guru  #guruhits